Att äta i Buneos Aires

1. Köttet - om man äter kött så är det något man ska prova i Argentina för dom är kända över sitt kött. Det ska vara riktigt bra och man ska inte behöva vara rädd öfr att bli sjuk, dock så är jag vegetarian så jag vet inte hur det smakar.
2. Empanadas - Små söta piroger som finns med alla möjlig fyllningar.
3. Glass - Finns i alla möjlig smaker som inte finns i Sverige och det smakar väldigt bra. Dom är väl mest kända för din Dulce de Leche-galss, skulle jag tro. Plus att man kan få det hemkört, och ingen gratis kostnad tillkommer.
4. Mate - Ett sorts te som dricks ur en särskild kopp gjord av trä. dock har jag inte testat det, men det smakar säker bra.
/ Ämanda
Empanadaas

Mate

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0