LA - i'm gonna miss this place

shit, vad jag älskar det här stället.. underbara männsikor ( iaf dom jag har träffat), mycket mat, stora vägar, mycket att se och göra.. Och inte är det dyrt heller..priserna är fan billigare än hemma.
mc flurry: 16 kr
cigg : 28 kr
musli ( 450gr) : 17 kr
yoghurt ( 900 gr) : 17 kr
bananer ( 3st) : 3 kr
kina mat med to-fu: 20 kr
mc donken meny : ca 45 kr
märkes skor ( vilket jag vill ha alla av) : 350 kr ( geee mig)
det är allt jag vet :P haha!
nu jävlar är jag taggad inför AUS! nu jävlar! måste gå till LA-ink innan jag drar också! puss

Shiiiit!

Nu är det inte långt kvar, inte långt alls.. Om 2 dagar sitter jag på planet till Australien, och när jag väl landar så kommer jag få träffa min underbara vän Beata! Jag kommer gråta som en gris, jag gråter nästan bara av tanken. Kommer vara helt otroligt att mötas upp i fucking Australien.. kan inte tro det är sant! (: har en sån enormt gläjde och längtan i kroppen!
Kan fan inte tro det själv, att jag har klarat den här resan. Helt själv. jag har tagit mig genom Sydamerika, centralamerika och nu är jag i USA.. helt sjukt! Det var lite över 11 veckor jag lämnade Sverige! tiden går fort när man har kul! (: Och så jag har förändrats. mitt tänkande är helt annorlunda. Jag älskar allt och alla. Jag har funnit ro i min själ.. underbar känsla och den känslan ska jag aldrig släppa! Daniellas ord: Det finns inget ord som heter HAT, bara gillar mindre. Tänk aldrig negativt för då blir saker runt om dig piss, tänk istället positivt och sprid det till folk som behöver det!

för övrigt har jag shoppat ltie idag.. ett par snygga byxor. självklart rosa :P och ett linne på H&M (: weeei!

pics!

vilken dag, vilken dag

shit, vad jag roligt igår! Har träffat as-härliga människor här, så igår satte jag mig i en bil med 1 spanjorska och två från tyckland och bara körde runt i en bil. först tog vi Beverly hills, Staples statidon,  China town och sen ett stort shopping center.. vi körde iprincip runt hela dagen med bra Rnb musik i öronen. Skrattade som en galning!
tack för den dagen flickor!
/ AManda

Hollywoood

LOS ANGELES

Jeep, nu är jag här! Äntligen! Landet som jag inte ens vill besöka pga att jag tycker att dom är så tröga och har så konstiga regler. Man kan köpa en vapen när man är 13 år, men man kan inte dricka fören man är 21.. lite skumt va?
Men men, 6 dagar i LA ska jag väl stå ut. får se om dom är så tröga som jag tror.. Har iaf träffat härliga männsikor redan (; idag tänkte jag se hollywood!

Jag är redo!

Nu smäller det snart. Det är dags för ännu en ny destination - Los Angeles! jag är taggad, jag är redo! Jag har upplevt det jag vill göra här i Mexico, och jag vet att en dag kommer jag tillbaka hit. Jag älskar mexico- människorna, maten, stränderna! Allt är så underbart!
Just nu håller jag på och packar. måste se till att få ner allt! Planet till LA går inte fören 17.40, men jag måste vara där 3 timmar innan.. SÅ lämnar detta ställe vid 14!
Längtar som fan en vecka fram över, till AUstralien.. så jag får träffa min vän BEATA! Los Angeles är bara ett kort stop på min resa. endast 6 dagar.. det räcker nog för mig!
Hade fint! / Amanda

Hard work work

yepp, nu har vo bytt hostel.. ganska kul att hoppa runt faktiskit. Det förra var okej, men Daniella blev biten av bedbugs så hon vägrade stanna :P jag bara skrattade! För övrigt har vi shoppat idag, blev ett par shorts ohc en byxdress.. sen skrev jag ut mina flygpapper - på torsdag bär det av!
Hittade även ett gym idag, undebart.. ska tillbbaka om några timmar - här betalar man per dag, ca 40 kr.. billig värre! blir att träna där imorogn okcså så man kommer lite iform innan man åker till USA. kommer väl blir skit fet där :P haha!

Life is good..

Life is great!
Mexico är ett underbart ställe som fanken har allt. Dock så känner jag mig redo nu att lämna detta ställe, jag är reda att komma till något nytt. Mexico har varit en ritkigt semesterresa för mig, och nu är jag trött på att inte göra någonting alls. Jag är redo för ett nytt ställe i världen!
LÄngtar som faaan till AUSTRIALEN! Där min BEATA ska möta upp mig! loooovley!

tatttttoo

hoho!

Sista dagen i Isla mujeres. Sitter och käkar min favortifrukost för sista gången, sorgligt! komemr sakna detta paradis! en dag måste jag komma tillbaka hit, till denna ö..
Igår gjorde jag mig en tatuering - en ritkigt sådan! det var på tiden! Har dock inte tagit någon bild än, så det kommer senare!
Next stop: cancun!

hallåj

dålig uppdatering här, ursäkta för det. Men jag har varit lite upptagen. Hela Mexico känns som en stor semester för mig, så därför sitter jag inte vid datan så mycket, tar mycket foton utan bara slappar vid stranden och äter god mat.
Livet här är underbart och man möter dessa nya männsikor varje dag. idag är vår sista natt här, sen imorgon åker vi tillbaka till Cancun.
Gårdagens tänkande: Oom en vecka befinner jag mig i LA, och om två veckor är jag i Australien.. helt sjukt! gaaaah!

denna ö, denna ö....

Hallåj!
jag vet itne vad jag ska säga om den här än, den är perfekt. Den har allt! Du har havet vart du än kollar, båtar, marknader, supergod mat, små söta gator, scuba divning, definer och sköldpaddor (: kan det bli bättre?
Jag har nyss käkat upp en underbar stor skål med musli, yoghurt, färsk frukt, honung på en gullig liten restaurang.. älskar att äta ute,. gör det lite för ofta här i Mexico kanske :P igår åt jag en så himla god maträtt - jag har längtat efter kina mat elelr något likande.. så hittade jag detta ställe som hade en måltid med tofu, ris, cashewnötter, sås.. det smakade lite kineskiskt/indiskt! underbart (:
Har precis bokat biljetter från sydney till Hanoi.. så den 2 maj åker vi! / Amanda

Isla Mujeres

Next stop....

Isla Mujeres!
Längtar som fan till denna lilla ö för den ska vara så underbar. JAg vill bort från alla turister och bara vara på en lite ön, men gångavstånd till stranden, restaurangerna och så kan man simma med delfiner eller paddla kajak.. längtar :)
Hoppas allt ät bra i sverige! / Amanda

Att klappa en HAJ...

Ja det är sant. jag har klappat en haj.. inte illa va? det var en nurseshark :P Idag klarade jag mitt dykarcert. helt underbart! Nu kan ju dyka vart jag vill och så får jag dyka i cenotes (: Älskar att vara i vattnet, jag känner mig verkligen som en fisk! Och det ändå stället där jag verkligen känner mig avslappnad och lugn är under vattnet.. jag kan inte prata, dans elelr något sånt, utan bara andas och simma som en fisk.. underbart!

Efter dykningen hänge vid med Kierans hostel.. vid poolen - underbart.. sen skulle jag och daniela ta och äta på burger king. Tror ni dom hade någon vego-mat? Nääääe, men det löst vi.. blev en stor milkshake och majskolv.. underbart!

jäävlar vilken underbar upplevelse

shit, vad häftigt det är att dyka. Så häfigt att andas under vattnet och simma runt som en fisk bland dom andra fiskarna. Så himla vackert där nere, så annorlunda.. Tror faktiskt det är enda stället som jag faktiskt är helt lugn och avslappnad, och tyst för den delen också :P Dock hade jag lite problem att tyckutjämna mina öron. hoppas dwet är bättre imorgon och sen har jag svårt att vara ute på vattnet när det är stora vågor, på en liten båt. så jaah, jag spydde!
Imorgon är det 2 dyk som gäller, sen säger jag hej till dykarcertifikatet (:

dag 2

Okej, nu är det snart dags för scuba, dag 2.. Ska blir spännande att komma ut i havet. JAg kommer väl skita på mig och det kommer en haj eller ngåot liknande :P haha! Idag är det iaf morgondykning som gäller, så vi är klara ganska tidigt! Dock har min piercing blivit infekterad, tackvare den där poolen. Jävla skit, vi får se hur väl den klarar havet idag!
Har nyss varit ute på min morgon promenad, och nu sitter jag med denna underbara frukost. Shit asså, dom har allt jag vill ha. God yoghurt, musli, flingor, massor av frukt, kaffe, jucie, ägg, rostade mackor.. kan detbli bättre? :P lovley!
Måste boka flyg till hanoi snart också..

scubaaa

Shit, jag vet inte vad jag ska säga.. hur jag ska förklara känslan - att andas under vattnet är så jävla speciellt. helt underbart. Idag gick vi igenom vår första lektion, gick jävligt bra och Kieran är riktigt bra på det han gör. Lärde mig mycket nytt och det var mycket att ta in - men man får ju tacka för att man är ganska lättlärd iaf (: Imorgon väntas det att dyka i havet.. kommer vara ännu mer underbart än idag.. shiiit, längtar!
Så nu är planen att fixa detta certifcat, sen på söndag åka till Isla Mujerer och slappa, sola, simmar med delfiner ect. Sen efter det blire tulum och dyka i cenotes.. kan inte mer än längta! :)

CAACNCUN

Chichen Itza

japps, vi är tillbaka efter en lång dag. CHichen itza är nu avprickat på min lista. tyvvärr såg jag Macchu Picchu innan, vilkte är väldigt svårslaget. Jag, Daniella och JOnas åkte iaf dit, och så blev det är guidad tur med dessa söta gamlingar. Vi hängde med dom hela dagen, åt mat med dom och besökte någon mer söt stad.. riktigt härlig dag. Köpte även en trämask :P höhö!
Imorgon börjar vi med vår PADI! ska bli underbart!

busy busy

hoho!
har inte så mycket tid här.. ska snart till Chichen Itza (: woohopp! Äslkar livet här, alla männsikor är underbara! Dock är jag ingen cancun-tjej!

Caaancun

Eyyyy!
Nu är jag framme i Cancun - vilken dag asså.. Den stratade klockan 4 imorse och har hållt igång väldigt bra. Först 6 timmars flyg och sen hade jag 1,5 timmr på mig att immigrera, hämta ut baggaget och checka in det igen.. inte kul! men jag hann iaf, och på den tiden hann jag träffa en as-härlig tjej som skulle åt samma håll som mig. så vi har hållit ihop, skit trevlig tjej.. lika sprallig som jag.. haha! Sen på bussresan till cancun träffade vi en kille, dykar-snubbe som vi gick ihop med. Så nu har vi ätit ritkigt gott för 25 kr.. en stoooor milkshake ( 3ggr så stor som donkens) och 2 torillas med stark sås, ost, champisar, lök osv.
har även checkat in på hostelet. verkar helt okej. dock jag har inte tänkt så långt som vanligt.. 12 st i ett rum, hur tänkte jag då? :P Har iaf tydligen bara bokat 4 nätter här inte 6 som jag trodde.. så funderar på att drs över till islas de mujerers iställer dom två andrta dagarna (:
Pusss

sliten - det är jag det

Japp, då har man vandrat runt i Lima också. varit och sett stranden, vandrat på shoppinggatorna - om ni frågar mig påminner det för mycket om Europa! Och alla kan typ engelska. Tycker det är ganksa roligt när man bara sätter sig på en bänk och folk börjar komma fram till en, en efter en som att man är någon jävla turistattraktion :P men men, trevliga att prata med är dom från Peru iaf!
Nu har jag även käkat Mc Flurry här i Peru okcså. Är ett nytt mål för mug att prova olika Mc Flurry i vaje land jag hamnar. Denna här hette Princesa - chokladglass, chokladsås, och mörka chocklandbitar med något vit mojjs i. Den leder helt klart.
För överigt tryckte jag just i min 2 äpplen på 2 minuter nyss :P
hahs /Amanda

Mitt liv är bra roligt!

21 timmars bussresa, så nu är jag äntligen tillbaka i Lima igen. Träffade på en tysk tjej innan bussen som jag hängde med och sen en snubbe som jag träffat tidigare.. Är det inte skumt när man möter samma männsikor man har mött tidigare? Det är många som har kommit fram till mig och sagt:" jag såg dig igår!".. haha, skumt tycker jag ;P
Nu är jag iaf i Lima. Ska väl ut på en rpmenad snart. Känner att jag bara äter hela tiden och inte rör mig pga dessa långs bussresor, flyg osv. Sen imorgon är det planet mot mexico som gäller. Tydligen måste man vara där 3 timamr innan.. så måste upp 4.00 imorgon.. kul!
/Amanda

Buss igen, imorgon... päääh!

Hejhopp!
Äntligen har jag haft en liten slappis-dag.. var den första på länge, min kropp är helt slut.. har typ bara sovit 5 timmar per dag sen i tisadag..men allt har fan varit värt det!
Älskar cusco, det är så himla mysigt här och billigt. Har shoppat för första gången på länge. Mössa, socker, poncho till pappa, väska och en målning. så nu är jag nöjd (:
Imorgon bär det iväg igen, tillbaka till Lima för att vara där ca 1 dyng och sen är det Mexico som väntar. Jag längtar såå.. En varmt land med underbara stränder, och sen Chichen Itza på det.. Kommer bli så bra, och då har jag sett 3 underverk på mindre än 3 veckor. Och så väntar förmodligen dykarcerifikat där också (: weeei!
Puss / Amanda

Machu Picchu - del 2

Maachu picchu!

Shit, vilken jävla dag!
Dagen började väldigt illa. För det första var jag tvungen att gå upp klockan 3.15 am, och sen fick jag typ springa till tåget som skulle åka klockan 6.. men nääe, tydligen var det något fel på rälsen, så vi som skulle åka mot Machu Picchu fick vänta i över 3 timmar på att komma upp. Väl där byte jag guide typ 3 gånger tills jag väl hade tagit bussen upp.. tror ni inte det började spöregn då? jooo! Sen fick vi vänta ännu längre där för att få ihop gruppen pga förseningar med tåget! Men sen när vi väl kom in där, i Machu Picchu började solen skina och allt kändes så underbart. Jag kan inte beskriva känslan - det var bara så himla amazing!
Sen efter några timmar på världens bästa ställe var det bara ta sig ner till tåget igen och vänta på att man skulle få åka hem. Nu är klockan snart 1 här.. så jag har typ varit vaken i 22h, men det var det värt. Det var ritkigt skönt också att det träffade på härliga männsikor.

imorgon smäller det

Shiesses, imorgon ska jag till Machu Picchu. jag har tänkt på det sen jag var liten, det är typ min högsta dröm. Och imorgon får jag se det.. helt sjukt! weei! Så imorgon klokcan 3.45 på morgonen blir jag upplockad.. kommer bli en låång dag! men helt klart värt det!
för överigt låste jag mig ute idag. inte hade dom något extra nyckel.. sen skulle jag ta ut pengar.. det gick inte.. upptäckte att jag ahde för lite på kortet.. Jaa, min hjärna ligger helt klart efter idag.. det är hemskt!
HA en fin kväll! /Amanda

Moooore Cusco!

Cusco - OMG!

JAA, då är man i Cusco!
Bussresan hit var helt klart riktigt bra. As-skön buss, men bra filmer, vegetriask mat, sköna filtar och kuddar. Och så satt man ju längst fram på däck 2, så såg ju allt. För överigt var vägarna väldigt kråkiga och så gick det upp, ner, upp ner :P Ett tag, när immar kom, kändes det osm jag var påväg till Auswitch :P Men Skit vad jag älskar detta ställe. Cusco är undebart. Och på vägen hit såg man verkligen hur landskapen förändrades.. Först var det bara sand, sen kändes det som jag var i Schwiez med alla husen och bergen, Sen blev bergen så stora och så mycket grönt så  det kändes som Jurasic park.. Och sista känslan var Poccahontas (:
Jag älskar hur dom lever här i Peru. Vackra landskap, inte så mycket bilar, dom bor tätt med sina nära och kära. Deras djur, allifrån kor, grisar,får och hundar får vandrar hur dom vill.. Och det gillar jag starkt! Detta är ett paradis! dock är det synd att det är så fattigt. Tyvärr är det så här jag skulle vilja bo :P

framme i Liiima

Japp, japp jag är framme. Efter 5 timmars längre flygresa kom jag äntligen fram till Lima! Jag träffade lite trevliga folk på vägen som kunde prata spansk-engelska på min nivå. Jag hade turen att få en trevlig tjej från Peru brevid mig. Hon hjälpte mig med mitt immigrationspapper osv. Sen träffade jag henne igen när jag skulle från flygplatsen klockan 4.00, och jag kunde inte hitta min taxi. Så hon och hennes pojkvän körde mig till hostelet.. hur snällt är inte det? Vem fan skulle göra det i Sverige?
Innan jag la mig igår, eller idag så drack jag lite champange med receptionisten :P höhö! bra start?
Om ca en timme är jag påväg till Cusco.. Machu Picchu är kommer jag!

Fuuuck!

det har blivit något fel på mitt flyg som skulle gå direkt till Lima. Men nu sitter jag här på Ecuador flygplats istället. Kan dröja 2-5 timmar innan odm fixar felet.. Hooora! Bara jag inte missar min buss imorgon.. Tänkte fan inte checka in på hostelet jag hade bokat iaf.. känns lite onödigt.. kan jag lika bra vara kvar på flygplatsen och sen dra till bussen direkt..
Sånt är dker bara för mig.. balle! låt mig komma på bussen imorgon iaf! Eller idag rättare sagt!
Hoppas ni har det bättre än mig!
Nu dör mitt batteri på datan snart också..