Att se en bit utanför BA

1. Iguazu - Ligger på gränsen mellan Argentina och Brasilien. Sammanlagt är det 275 vattenfall som täcker en bredd på sammanlagt 3 kilometer. Det underbart och vackert ställe som jag absolut ska se innan jag lämnar Argentina!
2. Perito Moreno - En enorm glaciär, som man absolut borde se. Bästa tiden att åka hit är nu i januari eller februari, då det är som varmast i Argentina, för då smälter glaciären och man har chansen att se det rasa och ta otroliga bilder.
3. Salta - Vackert ställe som är mest känd för sitt vin, kan jag tänka mig. Men har finns det mycket mer att se och göra, bl.a. Fiske, djur och natur, forsränning.
4. Ushuaia - En av världens sydligaste städer. Ushuaia har ett spännande  och annorlunda djurliv, glaciärer, nationalparker och om man vill åka till Antarktis kan man göra det härifrån!
1. Iguazu                                            2. Perito Moreno
3. Salta                                              4. Ushuaia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta mig med! Jag skulle också vilja se allt det där.

2011-01-21 @ 16:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0